Weekvlog #3 Canada en Amerika

Vandaag staat er weer een nieuwe weekvlog online van onze reis in Canada en Amerika. Heb je mijn vorige weekvlog nog niet gelezen? Klik dan hier. Volgende week maandag komt mijn laaste weekvlog online. Veel plezier met lezen.

Zaterdag 15 juli – Kaploops ~ Jasper

Vandaag gaan wij weer veder naar National park Jasper. Het schijnt een prachtig park te zijn, ik ben er erg benieuwd naar. Helaas zijn we er maar één dag dus we gaan vroeg op pad. Ook hebben we einde van de middag een boottocht ingeplant, om naar spirit island te gaan, daar voor moeten we natuurlijk ook optijd aankomen. Dus LET’S GO!

Onderweg zag ik de prachtigste waterval die er bestaat. Ik heb er eigenlijk geen worden voor. Ik denk dat foto’s voldoende zeggen.

IMG-20170716-WA0008

Spirit Island was prachtig om te zien. Je gaat met een boot over een groot meer, waar je allemaal bergen om je heen ziet met sneeuw erop. Ook zagen wij nog een arend. Als je om de hoek gaat kom je uit bij Spirit Island. Eigenlijk stelt dat niet zoveel voor want het is een eiland in het water en in het midden een paar bomen erop (zie foto). maar het gaat om het uitzicht. Je heb prachtig helder blauw water, Bergen met sneeuw, bomen. Het is gewoon een plaatje wat je mee wilt nemen en altijd ergens wilt neerzetten.

Zondag 16 juli – Jasper ~ Banff

Op naar de volgende National park! Vandaag gaan we naar Banff. Het is een lange reis dag door Jasper heen. Ik heb er wel veel zin in want straks komen we nog meer mooie watervallen tegen. Sinds deze vakantie heb ik wat gekregen met watervallen, don’t ask me why.

Onderweg kwamen we allemaal hertjes tegen, prachtige natuur gebieden. Maar opeens begon de buitentemperatuur van lekker 25 graden af te lopen naar uiteindelijk 1 graden. We kwamen in een koud stukje van Canada. Het begon zelfs na een tijdje te sneeuwen. Dat is zo bizar om mee te maken. We zagen ook een hele grote gletsjer, daar moesten we natuurlijk naartoe wandelen. Het was een zware wandeling en het uitzicht veel ons ook eerlijk gezegd zwaar tegen. We zijn op vakanties wel vaker naar gletsjers gegaan en die waren eerlijk gezegd mooier.

Het plaatsje Banff waar we overnachten zag er zo leuk uit, allemaal winkeltjes, etensplekken en heel veel hotels. Wij zelf gingen eten bij Bostons Pizza. JUMMM, ik heb hier de lekkerste Lasaga ooit gegeten. Hij was echt zo lekker dat ik hem helemaal op heb gegeten, wel de porties eten in Amerika / Canada zijn echt groot. Maar ik kan het iedereen bostons pizza  aanraden. Volgens mijn mama en broer zijn de pizza’s daar ook erg lekker! Als ze ooit naar Nederland toe komen ben ik hun eerste klant!

Maandag 17 juli -Banff

In banff zijn wij nog wel een dag extra. Wat erg fijn is, omdat het nog best wel vermoeiend is om elke dag de auto in en uit te laden. Maar wat dacht je van bijna de hele dag in de auto te zitten. Dat kost best wel veel energie.

In de ochtend heb ik eerst foto’s gemaakt van mijn make-up ook kon ik gelijk bekijken of alles nog heel was. Maar gelukkig alles zag er nog netjes uit. Op vakantie vindt ik altijd dat je de mooiste foto’s kan maken dan thuis. Ben je benieuwd wat ik allemaal gekocht heb? Lees dan hierna mijn Sephora Shoplog! (Klik hier)

Rest van de dagen zijn wij wezen wandelen door de natuur park. We hebben een prachtige wandeling gemaakt naar verschillende watervallen toe. Ook onderweg waren er heel veel schattige eekhorentjes. We hebben in totaal zo’n 8 kilometen gelopen. Niet extreem veel maar dat hoeft voor ons ook niet. Het was wel een fijne plek om te wandelen omdat je heuvel op loopt maar ook naar beneden. Wat makkelijk vol te houden is. Toen we klaar waren met wandelen kregen we een lekker ijsje van mijn ouders.

Dinsdag 18 juli – Banff ~ Calgary ~ Glacier NP ~ Kalispell

Het is weer een reis dag! Vandaag gaan we naar verschillende plekken toe. We zitten wel weer lang in de auto maar ja, als je wat wilt zien hier moet dat wel. Ook gaan we vandaag het prachtige Canada verlaten en gaat onze reis weer veder naar Amerika. Onderweg zagen wij allemaal prachtige natuur gebieden. Grote watergebieden en kleine meren. Om ons heen alleen maar bergen waar soms een klein waterval uit kwam, overal bomen en andere planten. Het is moeilijk te vertellen hoe prachtig het is, je weet het pas echt als je er zelf rijd. Want op foto’s ziet het er altijd minder uit dan het in het echt is.

We reden door glacier national park, wat natuurlijk al zegt dat het koud is. De national park heeft maar liefst 27 gletsjers. Dat zijn er best een hoop! Grappige is wel dat door de park heen loopt de going-to-the-sun road, en inderdaad het werd langzaam wel weer warmer buiten.

Het plaatsje kalispell stelt niet zo heel veel voor, het is gewoon een klein plaatsje met meerdere hotel ketens. Je merkt dat dit echt een tussen gebied is van Yellowstone en Banff.  Het hotel zelf was wel heel erg mooi, heb er zelf nog een foto gemaakt met mijn buddy moose.

Snapchat-1758815211

Woensdag 19 juli – Kalispell ~ Missoula

Vandaag hebben we een relatief kleine reisdag vergeleken met de andere dagen. We gaan naar Missoula. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat heb ik van meerdere plekken niet. Ben wel erg benieuwd naar. In de ochtend zijn wij naar een gohst town gegaan. Het was vroeger een klein mijnwerkers dorpje met ongeveer duizend inwoners. Ze hadden er toen al van alles en nog wat, kappers, barren, hotel, winkels. Maar jaar voordat de mensen weg gingen uit de dorp is er een grote brand ontstaan waardoor heel veel gebouwen er niet meer zijn. Zelf vindt ik de ghost town erg tegenvallen. Ben ooit in kreta bij een ghost town geweest en dat vondt ik zelf 100keer enger.

Het plaatsje Missoula stelt echt niet zoveel voor. Het was alleen wel heel erg warm dat we er voor besloten hebben om lekker in het hotel te gaan zwemmen daarna ergens te gaan eten en dan lekker op bed nog eventjes op onze telefoon of tv kijken. dar we morgen weer fris en fruitig ertegen aan kunnen.

Donderdag 20 juli – Missoula ~ Yellowstone National park

Vandaag hebben we weer een lange reisdag. We gaan van Missoula naar Yellowstone. Dat is zo’n 426 kilometer en daar doen wij 4 uur en 11 minuten over. We hebben eigenlijk vandaag niet iets bijzonders gedaan. We zijn de lange weg afgereden. Waar natuurlijk om je heen allemaal prachtige natuurgebieden zijn waar je ogen weer naar uit kijkt. Ik vindt het prachtig allemaal.

Wij zaten aan de west yellowstone kant van het park. Het was een leuk dorpje met een bioscoop, veel etens plekken, wat winkels en hotels. Ook is dit ideaal om het park goed te bekijken. Dus als je ook naar yellowstone gaat. Verblijft dan aan de west kant!

Vrijdag 21 juli – Yellowstone

Noooo, mijn wekker ging vanmorgen al om half 7. Eerste keer deze vakantie dat we zo vroeg zijn opgestaan. Het moest ook wel volgens de raingers. Maar waarom dan? We gaan vandaag yellowstone national park in. National parken zijn altijd mega druk in de zomer en vooral in het weekend. Dus als je een beetje een goede plek wilt overal moet je vroeg vertrekken. Anders kan je uren gaan zoeken voor een parkeer plek.

Yellowstone national park staat bekend om de glachers. Voornamelijk dan de old faithful. Dat is de grootste actiefste glacher die nog werkt. Die om de 1,5 uur spuit die kokend heet water omhoog. Het is best indrukwekkend dat water zo heet kan worden en zo veer omhoog kan knallen als het waren. Moeder natuur kan veel. Het is zeker de moeite waard om het gezien te hebben.

Mijn ouders en broer vonden het leuk om een wandeling eromheen te maken. Ik zelf had daar totaal geen zin in. Gelukkig hadden ze lekkere stoelen waar ik in heb gezetten. Lekker mensen kijken, af en toe is dat ook heerlijk. Sommige Amerikaanse gezinnen zijn echt hilarisch om naar te kijken.

Deze weekvlog is misschien wat minder maar dat komt omdat we nu veel in de auto gezeten hebben. Onderweg zien wij prachtige plekken, maar je kan dat niet uitleggen of laten zien hoe prachtig het is. Je moet het zelf mee maken en zien. Dat weet je pas hoe geweldig de natuur kan zijn.

IMG-20170718-WA0033

Volgende week kunnen jullie het volgende verwachten:

• Mount Rushmore
  • Bullriding
  • Geisers
  • Back to the Nederlands
  • Welke dieren heb ik nou allemaal gezien in mijn vakantie?

Dit allemaal en nog veel meer in mijn volgende weekvlog!

Dit is trouwens geen koe, het is een Amerikaanse buffel