Weekvlog #2 Amerika / Canada

Zaterdag 8 juli – Amsterdam ~ Seattle

Vandaag 8 juli is de dag dat we naar Amerika toe gaan vliegen!!! Yeah, heb er zo erg veel zin in en iedereen is ook wel eventjes aan toe, vakantie. Ik ga met mijn ouders en broer naar Amerika / Canada.

We vliegen vandaag eerst via frankfut en daarna door naar Seattle WA (wasington) waar onze vakantie gaat beginnen. Vlieg reis duurt langer omdat we eerst naar duitsland toe vliegen. In totaal zullen we 10 uur in het vliegtuig zitten vandaag.

In het vliegtuig heb ik 3 films gekeken, lego batman, Sing en The boss baby. Het waren alle 3 hele leuke films en ik kan je ze echt wel aanraden!

Aangekomen in Seattle is het heerlijk weer, ik denk dat het rond de 22 graden is. Alles is al echt Amerikaans, de accenten, manier van doen, wapen winkels, veel etens- plekken, grote mega auto’s en de vrolijkheid.

Rest van de dag hebben we niet veel bijzonders gedaan, uitgerust, auto opgehaald, seattle in gegaan. Daar zijn we nog naar de target gegaan. Heb ik wat make-up spullen van elf gekocht. Ook hadden ze een hele wand. Naast de target met allemaal kauwgum erop, zag er echt nesty uit.

Zondag 9 juli – Seattle ~ Olympic national park

We begonnen de dag heerlijk met een echt Amirikaans ontbijtje bij denny’s. (Zeker een aanrader!) Ze hebben allemaal heerlijke pancakes met daarbij ei, bacon of worstjes en iets van aardappel. We hadden verwacht dat het op 1 bord allemaal kwam en de pancakes klein zouden zijn. Maar je krijgt twee mega borden eten. Dit zou je makkelijk kunnen delen met iemand.

IMG-20170710-WA0003

Vervolgens ging ons reis veder, we verlaten seattle en gaan naar Olimpic national park. Om daar te komen moesten we op de boot met de auto.

Na de boot kwamen we bij een heel leuk dorpje uit daar hebben mijn moeder en ik nog een armbandje gekocht en ik zelfs nog een ketting.

Voordat we bij ons hotel waren was het al best wel laat, we hebben een mega pizza gehaald. Ik heb echt nog nooit zo’n grote pizza gezien in mijn leven. Na de pizza zijn we gelijk naar de nationale park gegaan om de zon ondergang te zien vanuit de bergen. Daar waren ook allemaal herten en zelf een baby hertje. Ze waren zo schattig om te zien en kwamen zelfs heel dicht bij ons. Ook was er sneeuw op de uitkijk punt. Ik heb in de zomervakantie sneeuw aangeraakt. Toch een gek idee.

Maandag 10 juli – Olympic national park

Vandaag gaan we naar een regenwoud en naar de kust. We beginnen bij het regenwoud want dat is nog 2 uur rijden van ons hotel af.

Regenwoud zelf vonden wij allemaal erg tegenvallen. Het was wel cool om door heen te lopen alleen we hadden er veel meer van verwacht ook door andere foto’s die we online zagen. Maar het strand was wel heel leuk om te zien. Misschien kwam dat omdat we heel veel dieren zagen. Zeehonden of zeeleeuwen in het water, twee arends die in boom zaten, herten en baby hert, mosselen, bevers, eekhorn en zeemeeuwen. Helaas nog geen beer maar ik hoop ze nog wel tegen te komen onderweg. Was echt een hele leuke dag!

Dinsdag 11 juli – Olympic national park ~ Vancouver

Vandaag gaan we naar canada! Op naar vancouver. Het is een lange rit van 4 uur en we moeten ook nog met de boot. Heb er wel zin in want ben nog nooit in canada geweest!

Onderweg was er niks spannends te zien. Natuurlijk is alle prachtig om te zien. Maar niet iets echt speciaals om met jullie te delen.

In vancouver zelf was het eigenlijk helemaal niet druk met auto’s. Voor zo’n grote belangrijke stad verwacht je veel verkeer maar dat viel eigenlijk best wel mee. We zaten redelijk dicht bij alles in de buurt. Ongeveer 15 minuten lopen van de winkel straat af waar ik voor het eerst van mijn leven een sephora zag <3, helaas ging die net sluiten dus ik kon er geen kijkje nemen.

Wat ons gelijk erg opviel was dat er heel veel zwervers zijn in de stad. Ze hangen, zitten en liggen overal door de stad. Ook ruik je veel wiet en zie je mensen drugsdealen. Dit is gek om te zien voor een land waar het verboden is. Naast dat kon je bij elkele winkel van die waterpijpen / wietpijpen kopen. Ook was er een winkel waar je cannabis voor honden kan kopen, maar ik denk zelf dat het voor meer dingen wordt verkocht.

Genoeg over drugs, voor rest super leuke een lieve mensen, veel etens plekken voor vrij weinig geld. Zelf gingen we in een sportbar eten, heb zelf iets besteld wat ik anders nooit zou eten. Daarbij een heerlijk toetje met warme verse koekje met vanille ijs en chocola.

Woensdag 12 juli – Vancouver

We gaan fietsen! In Berlijn hadden we dat ook gedaan en het was ons zo goed bevallen, dat we dat weer gaan doen in vancouver. We hebben een afspraak gemaakt bij city bikes om 10 uur. Daar kregen we een hele gezellig enthousiast vrouw die ons alles ging vertellen over de stad. We zouden 5 uur durende tocht doen waarbij je 2 uur fietste, op de boot gingen en lunchpauze kreeg. Helaas is er niks van de boottocht gebeurt en hebben we wel echt 4 uur gefietst inplaatsvan 2 uur. Voor rest was wel een leuke tocht. Op het begin ging ze helemaal uitleggen hoe we moesten fietsen. (Wij komen uit Nederland, wie fietsen elke dag.) Maar ik snap het wel, in onze groep zaten ook Amerikanen en Canadeze die niet weten hoe je moet fietsen. Ze vertelde ons ook dat ze daar zomerbanden, winterbanden en regenbanden hebben voor op hun fiets. Sinds wanneer bestaat dat? En wat voor onzin is het? Haha.

Vancouver heeft niet echt een geschiedenis. Dus ging allemaal voornamelijk over prachtige standly park, dieren, bomen en architectuur.

Na het fietsen gingen we WINKELEN bij de SEPHORA!!! ik had al in Nederland een lijst gemaakt met wat ik wilde hebben. Ik kom bijna alles kopen wat ik wilde. Na 1 heel merk na. De hadden helemaal geen huda beauty helaas. Uitgebeide shoplog komt binnenkort online! Kan je wel verklappen dat het rond de 650 euro zou zijn. (Oeps.)

Donderdag 13 juli – Vancouver

Vandaag gaan wij naar de capilano suspension bridge park. Is een hele mond vol als je het hardop zegt maar ik denk dat jullie haast wel allemaal deze brug kennen. Het is een hele bekende brug in Canada en het ligt in vancouver. Je kan met een gratis bus naar de capilano bridge toe of met je eigen auto. Wij hebben ervoor gekozen om met de gratis bus te gaan. Onderweg vertelde de buschauffeur van alles over de stad. Waardoor het op een hop on, hop off bus leek. Het is zeker een aanrader!

Het park zelf was best rustig, waardoor je alles goed kon bekijken en rustig de capilano brug op kon lopen. Eerste paar stappen op de brug was best wel spannend. Je hangt toch een paar 1000 meter boven de grond met honderden mensen. Aan de overkant van de brug kan je wandelen. Er zijn verschillende wegen die allemaal het zelfde begin en eindpunt hebben. Als je dan weer de capilano brug terug loopt heb je op het einden nog een cliff walk. Wat op internet stond was dat de cliff walk op glazen platen zou zijn. Helaas was dat niet het geval. Ze hadden het vervangen door metaal. Gelukkig was het uitzicht wel mooi.

Na capilano suspension bridge park wouden we nog eventjes bij een andere winkel gebied kijken. Daar hadden ze gewoon weer een sephora! Ik moest natuurlijk kijken of ze daar de producten hebben die ik nog niet had maar wel graag wilden hebben. Thank god! Ze hadden twee producten die ik nog niet had en wel wilde hebben. Natuurlijk heb ik ze gelijk gekocht en komen deze ook in mijn shoplog. Helaas mis ik nu nog wel twee producten maar misschien dat ik die nog tegen kom, en zo niet ik ben echt gelukkig met de make-up producten die ik wel heb kunnen bemachtigen.

Vrijdag 14 juli – Vancouver ~ Kamloops

Vandaag gaan wij vancouver verlaten en gaan wij naar kamloops. Niet al te bekende plek in Canada maar wel een hele mooie plaatst. Wat het zo mooi maakt is dat het omringt is door bergen, sommige bergen ligt zelfs nog een beetje sneeuw. Dat wordt heerlijk wakker worden de volgende dag.

Kamloops is een klein dorpje met bijna alleen maar fastfood ketens. Voor ons hotel hebben we de KFC en TacoBell. Als je veder kijkt die je ook de Starbucks, McDonalds, Burgerking en noem het allemaal maar op.

Wij hebben vrijweinig gedaan in kamloops. Beetje gezwommen, en vooral uitgerust. Want de volgende dag zal er een lange reisdag aankomen.

Achteraf hebben wij erg geluk gehad. Als we een dag later naar kamloops zouden gaan zouden wij midden in bosbranden uitkomen. En zouden we geëvacueerd worden en zouden wij ons reis niet kunnen afmaken. We hebben onderweg wel veel rook gezien en geroken maar gelukkig zaten we er niet midden in. Ik denk dat we een engel op onze schouders hadden.

Dit was mijn eerste deel van de vakantie weekvlog. Ik hoop jullie zo een beetje een idee te geven wat wij allemaal gedaan hebben. Mijn eerste week was super en ben benieuwd of volgende week het kan overtreffen.

Volgende weekvlog kunnen jullie volgende verwachten:

• National park jasper
  • National park banff
  • Lekkerste lasanga ooit gegeten
  • Spirt island
  • Sneeuw / ijs

Dit en nog veel meer in mijn volgende weekvlog!