Op naar een gezonder leven maart 2017

Wooow, wij leven alweer in april! Wat gaat de tijd snel zeg. Voor dat je het weet is het alweer zomer vakantie. Nog maar 3 maanden of de zomer begint alweer.

Over 3 maanden wil ik ook het liefste 2 kleding maten kleiner zijn. Helaas gaat dat nog niet super goed. Ik ben wel langzaam aan het afvallen maar niet zoals ik gehoopt had. Ik zit in een facebook groep (Koolhydraatarm dieet met weekmenu) Daar zie ik hoe mensen in januari begonnen zijn en nu al 15 kilo of meer zijn afgevallen. Ik ben dan zo jaloers, en dan denk ik: Waarom kan ik dat niet?  Helemaal niet kunnen is ook niet waar. Ik heb het gevoel alsof mijn kont wat minder vol is. Alsof alleen die een stukje slanker is geworden.

Deze maand is het dan gewoon normaal gegaan. Eigenlijk het zelfde als alle andere maanden. Ik heb wel meer salades tussen door genomen! Ik vindt het steeds lekkerder worden. Ook vinden we steeds weer lekkere recepten die we kunnen eten. Het is echt het weekend. Dat maakt mij kapot. Aankomende Zaterdag ben ik de hele dag op scouting en hebben we in de avond een groot feest. Natuurlijk wil ik dan een biertje drinken alleen dat zorgt er al voor dat ik niet meer ga afvallen. Dat maakt het eigenlijk zo moeilijk. Het zijn echt de weekenden dat ik iets eet wat ik eigenlijk niet mag. Als ik weet dat ik in het weekend iets eet wat ik eigenlijk niet mag dan let ik door de weeks er heel erg op.

Wat ik in de maand april ga proberen is het volgende:

  • Ik ga hardlopen! Ik ga met 5 vriendinnen in juni de bubblerun doen. Dat is eigenlijk hetzelfde als the color run alleen dan met schuim, water en een hoop fun! Enige nadeel is dat je 5 kilo meter moet hardlopen (Lopen mag ook wel, maar hardlopen is leuker) Ik heb gewoon 0,0 % conditie met hardlopen. Dus daar ga ik aan werken. Ik hoef geen marathon hard te lopen maar als ik al 3 kilometer zonder te stopen kan hardlopen ben ik al erg te vrede.
  • officiële als je koolhydraat arm / beperkt eet moet je eigenlijk houden aan een paar regels. Dat zijn: Je eet tussen de 20 á 30 g koolhydraten per dag. Je eet 1x je gewicht in eiwitten en je eet 1,5 x je gewicht in vet. Dit schijnt de gouden regels te zijn om af te vallen. Maar dit doe ik niet. Ik eet gewoon alles alleen dan zo min mogelijk koolhydraten. Ik ben niet iemand die alles gaat tellen. Behalve volgende week. Ik wil het één week proberen. Kijken of het echt heel anders eten is en of ik het aankan. Ik weet nog wel toen ik weight watchers deed had je aantal punten wat je per dag mocht eten, maar daar kwam ik gewoon niet aan. Ik at toen te weinig waardoor ik stil stond.

Natuurlijk ga ik er weer voor en hoop ik dat ik volgende maand kan vertellen dat ik weer wat ben afgevallen. Ieder geval ga ik doe goede kant op, en ook al gaat het langzaam het gaat ieder geval de goede kant op. Dat vindt ik belangrijker.

Focus on your goal.

Don’t look in any direction but ahead.

 

Je kan mij nu ook volgen op instagram of facebook. Voor Instagram: @Sanne.beauty.life Voor facebook: Sanne beauty life. Daar post ik vaak leuke foto over producten die ik fijn vindt en waar binnenkort een review over online komt! Natuurlijk deel ik ook dingen wat mij bezig houdt, wat ik doe en gewoon wat ik leuk vindt om met jullie te delen.

Een gedachte over “Op naar een gezonder leven maart 2017

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s