Afval proces oktober 2016

Afvallen, er is niks wat meer stress geeft als afvallen. Zoals jullie weten en eerder heb kunnen lezen ben ik bezig met de strijd ertegen. Eigenlijk ben ik hier al heel lang mee bezig. Zoals je kan lezen in mijn eerdere blog berichten. Het lijkt mij wel leuk en fijn om elke maand een blog bericht erover te maken. Zo kan ik mijn mening, tips, tricks, ergernissen en noem het maar op in posten. Dus een maandelijkse serie ervan maken. Altijd einde van de maand ga ik een blog erover maken.

Zoals jullie misschien wel weten is dat ik in het begin van mijn blog geprobeerd heb om 1 maand lang geen suikers meer te drinken. Dus geen frisdrank, limonade of wat dacht je van optimel en dat soort fruit/melk dranken. Dat was mij destijds ook gelukt. Alleen helaas is dat heel erg verwaterd en drink ik weer die zoete troep. Ik wil aankomende maand November weer stoppen met suikers te drinken en alleen maar water en thee te gaan drinken. Dit gaat moeilijk worden omdat het koud is, vroeg donker dus tijd voor warme chocolade melk. Maar ik ga me best doen want ik wil gewoon daar vanaf.

Koolhydraat arm eten. Dat is iets wat ik al een tijdje probeer. (Ik eet nog wel koolhydraten maar ik eet het minder dan een normaal persoon) Eerlijk gezegd vind ik het zwaar sinds ik weer op school zit. Dat komt omdat je een dag van te voren je eten moet maken en bedenken. Hiervoor in de vakantie kon ik gewoon per dag bekijken wat ik at en kon ik het dan klaarmaken. Ook het vervelende is dat ik thuis bijv. een gekookte ei kon maken alleen op school en stage gaat dat niet. Ik kan eigenlijk alleen maar salades eten en ei muffins. Na een lange tijd is het saai en wil je wat anders eten. Op school pak ik dan toch sneller een broodje of iets wat ik juist niet mag eten. Dit vind ik het moeilijkst van alles en als ik dit onder de knie krijgt denk ik dat het me aardig gaat lukken.

Ook merk ik dat ik het op zaterdag erg moeilijk vindt. Ik ga dan in de ochtend eerst naar scouting toe en dan ga ik vaak lunchen met vriendinnen. Dan haal je toch snel een broodje of iets in die richting. Eigenlijk moet ik dan een salade kopen of een eitje bestellen. Maar toch kies ik dan voor het lekkerste.

Vanaf deze week ga ik al probeer elke avond iets te maken voor de volgende dag. Ik denk dat het belangrijkste is om de éérste week door te komen. Dan ga ik vanaf de tweede week ook proberen om op zaterdag of al iets klaar te maken of een salade te kopen. Ze zeggen ook dat de eerste 2 weken het belangrijkste is om geen koolhydraten te eten. Dat je lichaam er dan helemaal aan wend om minder suikers te eten en zo minder behoefte heb aan suikers. Vanaf deze week ga ik dus 2 weken er echt goed aan houden en ga ik avond van te voren me eten maken.

Volgende maand november ga ik jullie weer vertellen of ik het vol gehouden heb en wat ik gemerkt heb aan me lichaam.

Volg je me trouwens als op Instagram en/of snapchat? @Lollysanne op Instagram en snapchat.

 

 

8 gedachtes over “Afval proces oktober 2016

  1. Lots of Lauve zegt:

    Wow goed artikel! Een tip die een vriend mij altijd geeft: “Eet zoals normaal, laat alleen de exrtra’s vallen”. Dus bijvoorbeeld chips, koekjes, frisdrank… Zo neem ik nu bijvoorbeeld druiven, tomaatjes, stukjes kaas… mee als ik nog tot 20uur les heb in plaats van een koek. Het zijn ook wel suikers (die heb ik immers nodig om die les door te komen) maar dan wel gezonde. Of ik vervang de ontbijtrepen van Kellogss door een boterham met confituur… zo haal ik nog voldoende energie uit mijn eten zonder erg ongezond te doen. Zo probeer ik een balans te vinden die ik ook kan volhouden en waar ik mij goed bij voel want dat is uiteindelijk het belangrijkste. Gun jezelf ook wekelijks iets lekkers!

    Geliked door 1 persoon

    • Sanne zegt:

      Dankjewel, en ja dat is zeker waar. Laat alle extra dingen liggen. Probeer ik ook al zo veel mogelijk. Met fruit moet je ook oppassen en zeker druiven. Als je na een tijde stil staat moet ook geen fruit meer eten omdat je lichaam de fruitsuikers gaat zien als ‘normale’ suikers. Maar het is het ook je moet zelf een goede balans proberen te zoeken wat je vol kan houden. Alleen helaas heb ik die van mij nog niet gevonden en ben ik daar druk mee bezig om te zoeken. Maar heb jij al wel de juiste balans gevonden? Zo ja, hoelang hou je het al vol als ik vragen mag?

      Geliked door 1 persoon

      • Lots of Lauve zegt:

        Oh dat wist ik niet van die suikers, goed dat je het zegt! Nee, ben zelf nog zoekende naar de juiste balans. Ik studeer zelf ook waardoor ik zelf moet koken en dan is een afhaalmaaltijd of diepvriesmaaltijd snel gebeurd. Zeker in de examens eet ik veel zoetigheid van de stress. Ook door de vermoeidheid ga ik meer frisdranken en koffie drinken.Nu probeer ik mijn voeding wat te variëren en de porties groenten op mijn bord te vergroten en die van aardappelen/vlees te verkleinen. Ik probeer ook elke dag iets van beweging te hebben (wandelen, fietsen, zumba, de trap nemen i.p.v. de lift…). Ik ben trouwens heel benieuwd naar je volgende verslag (je eerlijkheid en oprechtheid is echt heel tof, dat bewonder ik) en ga je posten zeker bijhouden!

        Geliked door 1 persoon

      • Sanne zegt:

        Zo leren we weer veel van elkaar. Ja dat is natuurlijk het moeilijkst, school, huiswerk en op je zelf wonen om dat te combineren en een goede balans te vinden. Ja met examens is het inderdaad herkenbaar, ik heb het zelf ook heel erg als ik ongesteld moet worden dat ik meer suiker wil hebben. Ja dat is altijd goed om meer groenten te eten maar vlees mag je best hebben (maar dat is je eigen voorkeur). Ja dat is altijd goed bewegen. Zou ik eigenlijk ook meer moeten doen. Fietsen ipv. De bus te pakken maar met dit weer heb ik daar weinig zin in haha. Ja nou als je echt iets wilt berijken moet je wel eerlijk zijn tegen je zelf, en tegen anderen. Ik zie mijn blog post ook als een soort van dagboek. Maar super tof echt bedankt. Vind altijd fijn zulk soort gespreken en dat iemand zo leuk en positief reageerd. Ik zal je op de hoogte houden! 😘

        Geliked door 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s